Karneval og fastelavn i Stjerneøye

Barnehagen har nettopp lagt bak seg nok en fin årstidsfest. Vi har feiret fastelavn, og vi har hatt karneval. På karnevalsdagen fant vi fram alle kostymeskattene i barnehagen som barna fikk kle seg ut med. Her kjører vi gjenbruk og det er absolutt vel så spennende å få boltre seg i barnehagens tradisjonsrike kostymer som å komme i eget. Her var det riddere, jegere, katter, hunder og mange andre kjekke figurer og dyr.

Bordet ble pyntet med silke, lys og barnas fastelavensris. Nydelig duft av hjemmebakst fylte barnehagen fra tidlig morgen, og lunkne boller med pålegg og krem ble nytt til lunsj. På ettermiddagen fikk barna slå "katta ut av sekken" og kose seg med litt godteri. Fest er fest, og til karneval hører sprell, tøys, tull og kos hjemme.

Nå ser vi fram mot vår og at det skal spire og gro i det nydelige uteområdet i barnehagen vår.